
Intakegesprek
We beginnen met een intakegesprek, waarin ik meer te weten kom over jou behoeften en doelen.
- Het begrijpen van het probleem of de chaos die je ervaart.
- Het stellen van specifieke doelen (bijvoorbeeld meer ruimte, minder stress, efficiënter werk).
- Het bepalen van de verwachte tijdslijn en het budget.
Beoordelen van de situatie
Na het intakegesprek volgt een beoordeling van de ruimtes of systemen die moeten worden geordend.
- Het inspecteren van de fysieke ruimte, bijvoorbeeld een werkkamer, keuken, of opslagruimte.
- Het bekijken van de bestaande opbergsystemen, en routines.
- Het achterhalen van specifieke knelpunten, zoals overtollige spullen, ondoelmatige systemen, of tijdverspillers.
Plan maken
- Doelen: Wat wil je bereiken? Bijvoorbeeld een opgeruimde woning, meer efficiëntie, of beter georganiseerde (digitale) administratie.
- Oplossingen: Wat hebben we nodig ? Dit kan variëren van het maken van eenvoudige opslagoplossingen tot het adviseren over (werk)routines.
- Tijdslijn: Hoe lang zal het duren om de ruimte(s) te organiseren en te optimaliseren?

Samenwerken met jou
Ik werk nauw samen met jou om de ruimte te ordenen. Dit doen we stap voor stap.
- Sorteren en beslissen: Dit is vaak het eerste en grootste deel van het proces. Het houdt in dat jij beslissingen neemt over wat je wilt behouden, weggooien, doneren of verkopen. Dit is een belangrijk onderdeel van het proces, omdat het helpt om onnodige spullen te verwijderen.
- Organiseren en categoriseren: De overgebleven spullen worden georganiseerd en gecategoriseerd. Dit kan het gebruik van opbergdozen, manden, labelen en andere hulpmiddelen zijn om een logische structuur te creëren.
- Creëren van systemen: Het creëren van duurzame, gemakkelijke systemen voor het beheren van de spullen.

Tips
- Het geven van praktische tips over hoe spullen dagelijks georganiseerd kunnen worden.
- Het uitleggen van routines voor onderhoud, zoals het dagelijks opruimen van het bureau of het wekelijks controleren van (digitale) post.
- Het aanbieden van tips voor het voorkomen van rommel in de toekomst.
Follow-up en evaluatie
Als je wilt volgt een follow-up via mail of telefonisch, waarbij ik check of je het nieuwe systeem effectief gebruikt. Dit kan na een paar dagen of weken plaatsvinden. Als je daar behoefte aan hebt wordt er een vervolgafspraak gemaakt om de voortgang te beoordelen en eventuele aanpassingen te doen.